trosku som si nastudoval technicke listy jednotlivych vybranych olejov do prevodoviek a dosiel som k zisteniu ze vizkozita 75W-80 neexistuje plna syntetika, len polosyntetika.
Ked som porovnaval technicke listy konkretne fyzikalne vlastnosti tak som zistil ze 75W-80 ako polosyntetika ma vyssiu vizkozitu pri beznej teplote, 75W-90 syntetika ma vsak vyssiu vizkozitu pri mrazoch a aj vyssi bod vzplanutia.
Takze za seba bud original Volvo olej co nebude nic ine ako polosyntetika s mozno trochu lepsimi additivami,
alebo Mobilube 1SHC 75W-90, co je plna syntetika. Technicky ma Mobil lepsie fyziklane vlastnosti (takze ja osobne ho pouzijem)
V podstate sa da povedat ze plne synteticky prevodovkovy olej 75W-90 ma lepsie tribologicke vlastnosti v celej skale teplotnych rozsahov oproti polosyntetickym. Ak pojdete do detailov a vyberiete si ako ja zopar lepsich znaciek a budete porovnavat rovnake vizkozity medzi sebou podla technickych listov, zistite ze rozdiely su ale v podstate minimalne, podla specifikacii mi Mobil vychadza ako spicka aj s porovnani s rovnakou konkurenciou