Přesnost GPS je hodně relativní a dost závislá na podmínkách, kde je přístroj porovnáván. Také záleží na generaci použitého čipu. Ale v zásadě jako ideální podmínky se považuje minimum odraženách signálů (čím volnější prostranství, tím méně odražených signálů, ideálně přímá viditelnost 8 družic (pokud se jedná o cestu lesem, městem, je menší viditelnost družic - vidíme menší část oblohy, a i pokud je ve městě viditelnost třeba 8 družic, tak spousta signálu je poodrážena). Dále má vliv na šíření signálu i vlkost prostředí a podmínky ve vyšších vrstvách atmosféry. Vojenské přístroje měří na dvou nosných vlnách, každá z nich o jiné frekvenci, tj podléhají jiným tupům rušení. Civilní měří pomocí jedné vlny, která je bohužel méně odolná. Pokud je přístroj ve voze, tj anténa je ve voze (mobil, přenoska), opět dochází k odstínění a snížení kvality signálu. V tomto případě boduje vestavěná navigace, jelikož má anténu mimo auto (např u mě na střeše v ploutvičce). Samozřejmě kromě chipu navi ovlivní přesnost i software (výpočetní algoritmy) a mapové podklady, neboť navi počítá dost s pohybem po trase +- příčná směrová odchylka. Sranda je, že navi může ukázat míň, ale dokonce i víc než tachometr (např jednou se mi stalo, že mi půjčená navi na testování a měření v rámci praktické části diplomky zařvala, že jedu víc než 90 a to proto, že jsem lehká esíčka lupl středem a tak odhadovanou vzdálenost urazil dřív
). Ony totiž navi dokáží i navigovat v tunelu, páč předpokládají třeba že danou rychlostí ujedete takový a makový úsek, který je zakreslený a označený jako tunel, takže v tom případě podle času a rychlosti určí i polohu v tunelu, kde není signál. Samozřejmě o přesnosti se pak moc nedá mluvit, ale orientačně poslouží dobře. Celá problematika kolem navigací a jejich hodnot rychlostí a polohy je trošku složitější a troufám si říct, že s jasným názorem, že navi je prostě sakra přesná, bych nesouhlasil.
Dále bych dodal, že nejpřesnější z civilních přístrojů jsou turistické, ale ty mají taky anténu podstatně větší, než ty přenosné do auta a používají se venku a ne uvnitř železné klece. Ty mají psanou maximální přesnost 2-5m reálná je většinou kolem 5m ideálně. Samozřejmě se může stát, že to ukáže třeba 1m, ale to je také dáno dalšími dopočty a někdy to prostě vyjde
V autě je přesnost okolo 10m. A když nějaký výrobce napíše, že má přesnost 1-2m, je to lež. Reklama snese všechno, však to znáte.