Na mém drakovi se opět objevila cukací závada. Vůz pokaždé když je zahřátý cca 1hodinou kloboukovské jízdy, nebo 20minutami "prasení" (častá akcelerace, podřazování) při každém prudším sešlápnutí plynu, vůz zrychluje, pak narazí na "zeď" (nenastává v nějakých konkrétních otáčkách), nezrychluje a poté opět cukne a zrychlí - dokud se cukání v nepravidelných intervalech neopakuje.
Také mi přijde že vůz má na volnoběh někdy nepravidelný chod, ovšem nevím nakolik je to pocit, nakolik je to způsobeno jinou koncovkou výfuku při posledním vyvaření (má to jiný zvuk, asi i průměr takže se odvod výfukových plynů není jak by měl). Ovšem tahle závada se projevovala už dříve, ještě před vyvařením výfuku, takže tady problém nejspíš nebude.
Už nevím čím to může být.
- před cca 80.000km jsem kvůli tomu měnil palivovou pumpu, tam problém nebyl protože na starou jezdí bratr zcela v pohodě.
- ve voze jsou již asi 4té svíčky za posledních 130.000km, předposlední svíčky byly brisk a i když jsem je měnil neměly upálené "zadečky", nyní jsou tam poslední 2000km origo svíčky volvo - tak tady problém snad není.
- palivový filtr byl měněn před cca 15.000km
- benzín na to vliv nemá, jel jsem jak na nádrž vervy 100, shell v-racingu 100, tak na cosi za 32kč/l tankované v polsku
- vzduchový filtr je stár cca 3000km
Momentálně se mé úvahy ohledně odstranění závady točí okolo výměny zapalovacích kabelů, nebo rozdělovače.
Ovšem závada je nezávislá na okolní vlhkosti vzduchu, takže tady problém asi taky nebude.
Co myslíte vy?